1-2 minuten

om te lezen

Koud bellen op vrijdag 5 december, de dag van Pakjesavond?

Hallo, waar zijn we mee bezig? Tja, qua planning kwamen we daarop uit. Oké, en hoe ging het?

Super! 4 afspraken gemaakt met directeuren.

Juist de dag van pakjesavond gaf een extra dimensie aan de gesprekken. Iemand vroeg ‘Wat voor pakje heb je voor mij?’ Ik zei ‘Als je mijn pakje opent dan heb je 50% minder xxx.’ ‘Wauw!’ Dat sprak aan. Dat werd een afspraak.
Twee andere directeuren zeiden. ‘Nou, vanavond vertrek ik naar Spanje…’ Ik moest even schakelen. Een van mijn opdrachtgevers zit namelijk nu in Spanje en geniet daar van het heerlijke klimaat. Maar natuurlijk, toen had ik het door… Piet stopt ze in de zak en neemt ze mee naar Spanje. Ze waren niet lief genoeg geweest. En weer een andere directeur was, toen ik hem belde, juist de pakjes voor zijn kleinkinderen aan het inpakken.

Kortom, juist door op de dag van pakjesavond te bellen had ik super leuke gesprekken en maakte ik op vrijdag 5 december 4 afspraken.

En toen…

Het grootste kadootje kreeg ik na al deze telefoontjes. Om 17:00 had ik een online evaluatie van een opdracht die afliep. Ja, ook bij mij worden weleens opdrachten beëindigd.

Ik deed die opdracht samen met online marketeer Jeroen Strompf. Jeroen gaf mij complimenten over mijn input op het gebied van Business Development. Door mijn input kozen voor we voor een bepaalde doelgroep én werd een strak logistiek proces opgezet. Wij vonden met LinkedIn Sales Navigator directeuren uit een bepaalde doelgroep. Op een dinsdag werd een pakketje verstuurd naar die directeuren. Het pakketje ontvingen ze donderdag, uiterlijk vrijdag en vrijdagmiddag belde ik ze op. Dat liep als een dolle, een soepel draaiende marketing/sales machine.

Jeroen Strompf, dank voor de fijne samenwerking en het compliment.